Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSmeby, Kristine Warhuus
dc.contributor.advisorDoseth, Mariann
dc.contributor.authorHell, Ann Kristin
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-09-28T08:44:50Z
dc.date.available2020-09-28T08:44:50Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2679881
dc.description.abstractKropp og seksualitet er temaer som er høyst aktuelle i dagens samfunn. Når barn vokser opp kan de bli eksponert for dette i sosiale medier og andre informasjonskanaler. Derfor er det viktig at vi voksne i barnehagen er godt nok rustet til å møte barna i deres utforsking og undring rundt egen seksualitet. Jeg ønsker her å igjen trekke inn Vildalen (2014, s. 29). Hun beskriver at ved å snakke om seksualiteten i barnehagen gir man barn et godt grunnlag for å utvikle sin identitet og senere seksuelle liv. Som tidligere nevnt er pedagogens kompetanse innenfor området sentral for yrkesutøvelsen. Med bakgrunn i dette har jeg kommet frem til at mitt forskningsprosjekt skal ta utgangspunkt i problemstillingen: «Hvordan møter pedagogen barns utforsking omkring egen seksualitet?» I begrepet «møter» i problemstillingen viser til hvordan ansatte forstår og handler i situasjoner hvor barn utforsker egen seksualiteten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleVoksenrollen og barns seksualitet: hvordan møter pedagogen barns utforskning omkring egen seksualitet?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAnn Kristin Hellen_US
dc.source.pagenumber33en_US
dc.description.localcodeBDBAC4900en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal