dc.contributor.advisor | Smeby, Kristine Warhuus | |
dc.contributor.advisor | Doseth, Mariann | |
dc.contributor.author | Hell, Ann Kristin | |
dc.coverage.spatial | Trondheim, Norge | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-09-28T08:44:50Z | |
dc.date.available | 2020-09-28T08:44:50Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2679881 | |
dc.description.abstract | Kropp og seksualitet er temaer som er høyst aktuelle i dagens samfunn. Når barn vokser opp kan de bli eksponert for dette i sosiale medier og andre informasjonskanaler. Derfor er det viktig at vi voksne i barnehagen er godt nok rustet til å møte barna i deres utforsking og undring rundt egen seksualitet. Jeg ønsker her å igjen trekke inn Vildalen (2014, s. 29). Hun beskriver at ved å snakke om seksualiteten i barnehagen gir man barn et godt grunnlag for å utvikle sin identitet og senere seksuelle liv. Som tidligere nevnt er pedagogens kompetanse innenfor området sentral for yrkesutøvelsen. Med bakgrunn i dette har jeg kommet frem til at mitt forskningsprosjekt skal ta utgangspunkt i problemstillingen:
«Hvordan møter pedagogen barns utforsking omkring egen seksualitet?»
I begrepet «møter» i problemstillingen viser til hvordan ansatte forstår og handler i situasjoner hvor barn utforsker egen seksualitet | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Voksenrollen og barns seksualitet: hvordan møter pedagogen barns utforskning omkring egen seksualitet? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ann Kristin Hell | en_US |
dc.source.pagenumber | 33 | en_US |
dc.description.localcode | BDBAC4900 | en_US |