Samarbeid på tvers for barnets beste i lys av tillit
dc.contributor.author | Mørland, Bodil | |
dc.contributor.editor | Lyngseth, Else Johansen | |
dc.contributor.editor | Mørland, Bodil | |
dc.date.accessioned | 2018-04-11T11:55:15Z | |
dc.date.available | 2018-04-11T11:55:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 9788205495968 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2493661 | |
dc.description.abstract | I dette kapitlet belyses og drøftes forskjellige sider ved samarbeid generelt, og tverrfaglige og tverretatlige samarbeid spesielt. Jeg reflekterer omkring tillit som mulig «gudestoff» i nære faglige og etiske møter mellom små barn, foreldre og ulike fagpersoner. Kan tillitsbygging bidra til dypere selvinnsikt, forståelse for den andre og dermed styrking av kvaliteten i tidlig innsats for barn med særskilte behov? Videre dveles det ved noen studier rettet mot muligheter og hindringer som ligger i faglig arbeid på tvers, med spesiell vekt på barnehagens og spesialpedagogens rolle og ansvar. I tro på at samarbeid kan læres, vil jeg avslutningsvis vise til et eksempel fra et undervisningsopplegg der forskjellige profesjoner arbeider sammen i studietiden. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Gyldendal Akademisk | nb_NO |
dc.relation.ispartof | Tidlig innsats i tidlig barndom | nb_NO |
dc.title | Samarbeid på tvers for barnets beste i lys av tillit | nb_NO |
dc.type | Chapter | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 202-218 | nb_NO |
dc.description.localcode | vit-2017 | nb_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Bøker og kapitler (Books and chapters) [39]
For alle bøker og kapitler (For all kinds of books and chapters.)