Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMørland, Bodil
dc.contributor.editorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.editorMørland, Bodil
dc.date.accessioned2018-04-11T11:55:15Z
dc.date.available2018-04-11T11:55:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788205495968
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493661
dc.description.abstractI dette kapitlet belyses og drøftes forskjellige sider ved samarbeid generelt, og tverrfaglige og tverretatlige samarbeid spesielt. Jeg reflekterer omkring tillit som mulig «gudestoff» i nære faglige og etiske møter mellom små barn, foreldre og ulike fagpersoner. Kan tillitsbygging bidra til dypere selvinnsikt, forståelse for den andre og dermed styrking av kvaliteten i tidlig innsats for barn med særskilte behov? Videre dveles det ved noen studier rettet mot muligheter og hindringer som ligger i faglig arbeid på tvers, med spesiell vekt på barnehagens og spesialpedagogens rolle og ansvar. I tro på at samarbeid kan læres, vil jeg avslutningsvis vise til et eksempel fra et undervisningsopplegg der forskjellige profesjoner arbeider sammen i studietiden.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherGyldendal Akademisknb_NO
dc.relation.ispartofTidlig innsats i tidlig barndomnb_NO
dc.titleSamarbeid på tvers for barnets beste i lys av tillitnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber202-218nb_NO
dc.description.localcodevit-2017nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel