Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGroven, Berit
dc.contributor.editorLyngseth, Else Johansen
dc.contributor.editorMørland, Bodil
dc.date.accessioned2018-04-11T11:05:45Z
dc.date.available2018-04-11T11:05:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788205495968
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493628
dc.description.abstractBarn med behov for spesialpedagogisk hjelp har ifølge lov om barnehager en juridisk rett til slik hjelp. Spesialpedagogisk hjelp i barnehage handler både om omfang og innhold og kan organiseres på ulike måter. Dette kapitlet legger vekt på organisering av spesialpedagogisk hjelp. Ut fra hvilke begrunnelser gjennomføres ulike organiseringsformer? Videre kan også organisering være avhengig av hvem som gjennomfører den spesialpedagogiske hjelpen - spesialpedagog og/eller en annen ansatt i barnehagen eller for eksempel en ambulerende spesialpedagog. Disse temaene ligger til grunn for en drøfting av begrunnelser og mulige dilemmaer med forankring i statlige styringsdokumenter og forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherGyldendal Akademisknb_NO
dc.relation.ispartofTidlig innsats i tidlig barndomnb_NO
dc.titleOrganisering av spesialpedagogisk hjelp i barnehagen : ordninger, begrunnelser og dilemmaernb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO
dc.source.pagenumber73-91nb_NO
dc.description.localcodevit-2017nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel