Browsing Publikasjoner fra Cristin - DMMH by Author "Ytterhus, Borgunn"
Now showing items 1-3 of 3
-
Barn med og uten funksjonsnedsettelser og deltagelse i forskergrupper – når og hvordan kan ulike kvalitative forskningsmetoder få alle barn til å delta i forskning?
Ytterhus, Borgunn; Åmot, Ingvild (Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen diskuterer når og hvordan det er mulig å engasjere barn med og uten funksjonsnedsettelser til deltagelse i forskning i barnehager. Gjennom empiriske eksempler fra det å drive forskergrupper med barn analyserer ... -
Health promotion and Identity Construction in Norwegian Kindergartens - A qualitiative Study in Children with and without Disabilities
Åmot, Ingvild; Ytterhus, Borgunn (Peer reviewed; Journal article, 2022-10-10)This article focuses on how children, independent of abilities, create healthy identities and spaces in kindergarten, and is based on a qualitative CGT-study carried out in Norwegian Kindergartens. Data sources include ... -
Kindergartens: inclusive spaces for all children?
Ytterhus, Borgunn; Åmot, Ingvild (Peer reviewed; Journal article, 2021-07-09)Norwegian Kindergartens are seen as one of the most important social infrastructures for all children below five years. Kindergarten attendance is a legal right for children from the age of one year in Norway, and consequently ...