Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Nye registreringer
-
Innagerende atferd i barnehagen
(Master thesis, 2024)Denne oppgaven tar for seg hvordan barnehagelærere forstår innagerende atferd i barnehagen. Studiets formål er å undersøke hvordan kompetanse barnehagelærere har om innagerende atferd, og hva de mener er viktig for å sikre ... -
Barnehagelærerens kompetanse til å skape inkluderende fellesskap
(Master thesis, 2024)I denne studien har jeg utforsket PPT -rådgiveres syn på hva som kan være nyttig kompetanse hos barnehagelærere for å skape et inkluderende fellesskap i barnehagen. Problemstillingen for studiet er: "Hvilken kompetanse ... -
Alle skal med!
(Bachelor thesis, 2024)Tema for denne oppgaven er medvirkning og demokrati i barnehagen for barn med store, sammensatte lærevansker. Jeg har arbeidet ut ifra følgende problemstilling: hvilke erfaringer har fire pedagoger med å legge til rette ... -
Children’s dynamic risk management – a comprehensive approach to children’s risk willingness, risk assessment, and risk handling
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Theoretical conceptualizations to facilitate understanding of how children manage risk-taking and risky play in their everyday lives are limited. We propose that there are emotional, cognitive and physical processes at ... -
Andregjøring gjennom undervisningsmetoder: En blindsone i norsk skole?
(Chapter, 2024)This chapter explores the way teaching methods and physical organization of classrooms in upper secondary schools in Norway result in Othering and marginalization of newly arrived non-Western students. Drawing on interviews ...