Select a community to browse its collections.

  • Innagerende atferd i barnehagen 

    Bjerknes, Amanda Hytten (Master thesis, 2024)
    Denne oppgaven tar for seg hvordan barnehagelærere forstår innagerende atferd i barnehagen. Studiets formål er å undersøke hvordan kompetanse barnehagelærere har om innagerende atferd, og hva de mener er viktig for å sikre ...
  • Barnehagelærerens kompetanse til å skape inkluderende fellesskap 

    Alstad, Janne (Master thesis, 2024)
    I denne studien har jeg utforsket PPT -rådgiveres syn på hva som kan være nyttig kompetanse hos barnehagelærere for å skape et inkluderende fellesskap i barnehagen. Problemstillingen for studiet er: "Hvilken kompetanse ...
  • Alle skal med! 

    Bredesen, Marte K. (Bachelor thesis, 2024)
    Tema for denne oppgaven er medvirkning og demokrati i barnehagen for barn med store, sammensatte lærevansker. Jeg har arbeidet ut ifra følgende problemstilling: hvilke erfaringer har fire pedagoger med å legge til rette ...
  • Children’s dynamic risk management – a comprehensive approach to children’s risk willingness, risk assessment, and risk handling 

    Kleppe, Rasmus; Sandseter, Ellen Beate Hansen; Sando, Ole Johan; Brussoni, Mariana (Peer reviewed; Journal article, 2024)
    Theoretical conceptualizations to facilitate understanding of how children manage risk-taking and risky play in their everyday lives are limited. We propose that there are emotional, cognitive and physical processes at ...
  • Andregjøring gjennom undervisningsmetoder: En blindsone i norsk skole? 

    Ramirez, Carla; Kalkman, Kris; Engan, Laila (Chapter, 2024)
    This chapter explores the way teaching methods and physical organization of classrooms in upper secondary schools in Norway result in Othering and marginalization of newly arrived non-Western students. Drawing on interviews ...

View more