Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 1001-1020 av 1143
-
Risikofylt lek og skader
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan risikofylt lek hindre skader i barnehagen? -
«Risiko for hva? For at de skal få noen skrubbsår, brekke et bein eller få hjernerystelse?»
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilke holdninger har personalet til risikofylt lek i barnehagen? -
Endringsarbeid
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan arbeider styrer med endringsarbeid i barnehagen? Hvilken innvirkning har dette på personalgruppa? -
«Æ lure på koffor natta går so fort?» : en studie i barns undringsuttrykk
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kommer barns undring til uttrykk i en barnehage med kulturelt mangfold -
Konflikter i personalgruppen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke konflikter kan oppstå i en personalgruppe, og hvordan håndterer styreren disse? -
Forebyggende arbeid i barnehagen mot overgrep mot barn, ved hjelp av digitale verktøy
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan bruken av digitale verktøy være en del av et forebyggende arbeid av seksuelle overgrep mot barn? -
Alder og IKT i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan stiller ulike barnehagemiljø seg til bruken av IKT i barnehagen, hvilken kompetanse har de og hvilke holdninger har de til det? -
Barnehageansattes kompetanse og holdninger til bruk av IKT i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan har prosjektet «Barn og IKT» påvirket de ansattes kompetanse og holdninger til IKT? -
Hva betyr plantenavnet geitrams og de andre norske navna på Chamerion angustifolium?
(Journal article; Peer reviewed, 2017)In Norwegian, rosebay willowherb Chamerion angustifolium has been known by a number of vernacular names, of which «geitrams» is the most widespread one. Literally it means «goat ramson» and is a pejorative originally applied ... -
Hva betyr plantenavnet turt?
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Alpine sow-thistle Cicerbita alpina (syn. Lactuca alpina) is an alpine and boreal Asteraceae and a close relative of lettuce Lectuca sativa. In Norway and Sweden, it has been collected and used as a supplementary food ... -
Måltid og ernæring i ein friluftsbarnehage
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Korleis legg friluftsbarnehagen XX tilrette for måltid? Kva får barna i seg av mat i løpet av ei veke i barnehagen? -
Risikofylt lek : en gevinst for livet
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva er personalets oppfatning av risikofylt lek og dens betydning for barn? -
Trygghet hos ettåringer i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke faktorer kan være med på å skape trygghet hos ettåringer i en basebarnehage? -
Trygg tilknytning i oppstarten
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan personalet tilrettelegge for en trygg tilknytning for de minste barna i oppstartsfasen? -
Konflikthåndtering i personalgruppa
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan arbeider styrer med å håndtere konflikter i personalgruppa? -
Tidsklemmen : en studie om pedagogiske lederes tidsbruk i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva handler tidsklemmen i barnehagen om og hvordan oppfatter pedagogiske ledere egen tidsbruk? -
De yngste barna, barnehagens rom og lekemateriell
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er innredningen tilrettelagt de yngste barnas lek og samspill -
Tilrettelegging av kosthold og måltid i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke erfaringer har personalet i en idrettsbarnehage kontra en ordinær barnehage i tilrettelegging av kosthold og måltider? -
Kosthold og kroppslig selvoppfatning i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan jobber personalet i barnehagen med rammeplanens mål om kosthold og kroppslig selvoppfatning? -
Læring i barnehagen : om ledelse og styring i en lærende barnehage
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke momenter er viktige i diskusjonen om barnehagen som læringsarena, og hvordan utøves ledelse og styring i barnehagen i forhold til læringstemaet?