Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Recent submissions
Now showing items 661-680 of 1143
-
Förebyggande av sexuella övergrepp hos de yngsta barnen i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hur arbetar barnehageläraren med att upptäcka och förebygga sexuella övergrepp ii barnehagen? -
Tilrettelegging for samspill i lek mellom barn med ulik språkbakgrunn
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan barnehagelæreren tilrettelegge for samspill i lek mellom barn med ulik språkbakgrunn -
Motivasjon
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan motiverer pedagogisk leder personalet til å jobbe med barns læring? -
Barn med fluktbakgrunn
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilken kompetanse og ferdigheter bør ansatte i barnehagen ha i møte med barn med fluktbakgrunn? -
Bibelfortellinger i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan blir bibelfortellinger brukt i en kristen førskole i Eswatini og i en kristen barnehage i Norge? -
Fra student til barnehagelærer
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke forventninger har barnehagen til en nyutdannet barnehagelærer, og hvordan møter man disse forventningene? -
Ankomst i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan jobber barnehagen med at alle barn skal bli sett, respeektert og få den hjelp og støtte de har behov for ved ankomstsituasjoner i barnehagen -
Robuste barn
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: «Hvilken forståelse har praksisfeltet om begrepet robuste barn?» -
Likestilling mellom kjønn
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan jobbes det med likestilling mellom kjønn på småbarnsavdelinger? -
Musikk og språkutvikling
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: «Hvordan kan personale i barnehagehverdagen benytte sang og musikk med tanke på barns språklige utvikling?» -
Produkt/prosess og motivasjon i arbeid med estetiske fag i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva sier faglitteraturen om balansen mellom fokus på produkt og prosess i arbeid med estetiske fag med barn, og hvilke faktorer kan motivere barn til videre interesse for kunstfagene? -
« Se kor høyt æ e nu da! » : Om barns motivasjon og mestring
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan henger mestringsfølelsen sammen med barns motivasjon til å klatre i trær ? -
Barns møte med materialer
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilken betydning har kunstfagenes egenverdi for pedagogen i arbeidet med kunstfaglige aktiviteter i barnehagen, og hvordan kommer dette til syne i praksis ? -
Når omgivelsene blir til lek
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan tar barna i bruk det fysiske miljøet til sin rollelek om vinteren ? -
Pedagogens forståelse og tilrettelegging av inkludering for barn med spesielle behov
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva er pedagogens forståelse av inkludering når det gjelder barn med spesielle behov og hvordan tilrettelegges det for dette i barnehagen ? -
Arbeid med følelser i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan en personalgruppe bruke et «følelsebord» for å arbeide med barns følelser ? -
Barnehagens arbeid med forebygging av seksuelle overgrep
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke erfaringer har foreldre med barnehagepersonalets arbeid med forebygging av seksuelle overgrep ? -
Kompetanseutvikling og motivasjon i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan barnehagen arbeide med kompetanseutvikling, og på hvilken måte er dette en motivasjonsfaktor blant ansatte? -
1 åringen – Trygg oppstart
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan jobber barnehagen med å legge til rette for og i vareta 1åringens behov for trygghet i oppstartsfasen? -
Forebygging av mobbing i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan forebyggende arbeid mot mobbing ledes i barnehagen ?