Blar i Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning på forfatter "Nergaard, Kari"
-
Empathic Expressions among Three-year-olds in play and interaction in ECEC institutions in Norway: Bodily empathic Expressions ourposed for peers' wellbeing and confirming relationships.
Nergaard, Kari (Journal article; Peer reviewed, 2017)This article is based on video observations of three-year-old children’s empathic expressions in the context of playful interactions in Early Childhood and care institutions (ECEC) in Norway. The data were analysed within ... -
Holdninger og handlinger i møte med atferdsvansker
Sund-Derås, Hanne (Master thesis, 2023)I denne studien har jeg sett nærmere på spesialpedagogens bidrag til holdningsarbeid i møte med atferdsvansker i barnehagen, med utgangspunkt i problemstillingen: «Hvordan kan spesialpedagogen bidra i arbeidet med holdninger ... -
Kommunikasjons- og språkutvikling hos barn med særskilte behov
Jardstål, Anna Romstad (Bachelor thesis, 2020)Denne case-studien tar for seg ett barn med navn ≪Mia≫, hun er 4 ar og er født med Downs syndrom. Hun er på en storbarnsavdeling i en privat barnehage, der det til sammen er 18 barn. Hun bruker alternativ supplerende ... -
Samtaler under måltider i barnehagen: hvordan legger personalet til rette for samtaler under måltider på en storbarnsavdeling?
Ermel, Maarja (Bachelor thesis, 2020)I Nasjonal faglig retningslinje for mat og måltider i barnehagen, står det at måltidene i barnehagen skal være en pedagogisk arena der barna får medvirke i mat- og måltidsaktiviteter (Helsedirektoratet, 2018). Det å ha ... -
"Ska vi les en bok": En obersvasjonsstudie en planlagt bildebokformidling i barnehagen
Sponås, Marianne Løseth (Bachelor thesis, 2020)I løpet av mine snart tre år som student på DMHM har jeg gjennom praksis og teori erfart og reflektert og dermed fått nye synspunkt på barnehagelærer som yrke. Jeg har funnet ut hva det vil si for meg å være en trygg og ...