Blar i Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning på tittel
Viser treff 373-392 av 1141
-
Foreldresamarbeid og digitale verktøy
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan bruken av digitale verktøy i pedagogisk dokumentasjon styrke relasjonen mellom barnehage og hjem? -
Foreldresamarbeid til barnets beste
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder etablere et godt tverrfaglig samarbeid med foreldre/foresatte til barn med særskilte behov? -
Foreldresamarbeid under koronapandemien
(Bachelor thesis, 2021)Prosessen med å komme fram til en problemstilling har vært utfordrende, ettersom det er mye man kan skrive om når det kommer til foreldresamarbeid i barnehagen. Først tenkte jeg å ha fokus på inkludering av minoritetsforeldre, ... -
Foreldresamarbeid, forskjeller og ulikheter
(Bachelor thesis, 2023)I løpet av mine tre år på Dronning Maud er foreldresamarbeid noe jeg føler jeg har fått for lite erfaring med. I praksis har det vært oppgaver knyttet til dette, men mye av det ble vanskeligere å gjennomføre på grunn av ... -
Foreldresamarbeid- ved samlivsbrudd: hvordan håndterer barnehagelæreren foreldresamarbeid ved samlivsbrudd
(Bachelor thesis, 2020)Jeg har brukt mye tid på å komme frem til en problemstilling som kunne passe temaet mitt og hvilket perspektiv jeg skulle velge. Erfaringene jeg har gjort meg har vært utfordrende og tøffe, noen nærmest usynlig og eller ... -
Foreldresamarbeid: "Hvordan opplever ansatte i NN barnehage endringer i samarbeid med foreldre?"
(Bachelor thesis, 2020)I løpet av mine praksisperioder i studiet har foreldresamarbeid vært et av de fagområdene jeg har likt godt å jobbe med. Jeg synes det har vært spennende å møte og bli kjent med ulike foreldre, og sett verdien av å knytte ... -
Foreldreveiledning i barnehagen: hvilke erfaringer har pedagogiske ledere med foreldreveiledning
(Bachelor thesis, 2020)Foreldresamarbeid har tradisjonelt stått sterkt i barnehagen, men i de siste årene har også foreldreveiledning blitt mer brukt (Glaser, 2018, s. 66). I Rammeplanen for barnehagen innhold og oppgaver (kunnskapsdepartementet ... -
Formell veiledning i barnehagen
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan benytter to pedagogiske ledere formell veiledning i barnehagen, og hvordan begrunner de sin egen veiledningspraksis? -
Forvaltning av barns rett til medvirkning
(Bachelor thesis, 2023)I mitt forskningsprosjekt har jeg ønsket undersøke om barn opplever at deres stemme og tilstedeværelse er av betydning i barnehagehverdagen, og i hvilken grad de opplever å bli tatt på alvor. For å finne ut av dette har ... -
Fotodokumentasjon og barnet som subjekt
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan personalet ivareta synet på barnet som subjekt, ved fotodokumentasjon i barnehagen? -
Four- to six-year-old children’s experiences of participating in different physical environments and activities in early childhood education and care institutions in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Children’s well-being in early childhood education and care (ECEC) is associated with their participation in both planning and assessing ECEC activities. The aim of the study presented here was therefore to explore children’s ... -
Förebyggande av sexuella övergrepp hos de yngsta barnen i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hur arbetar barnehageläraren med att upptäcka och förebygga sexuella övergrepp ii barnehagen? -
Fra bildebok til barneteater
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Artikkelen følger en devised teaterproduksjon for barn som tar utgangspunkt i en bildebok av Lisa Aisato, En fisk til Luna (2014). I produksjonens forprosjekt benyttes en referansegruppe fra en barnehage bestående av ti ... -
Fra snipp snapp til web og wap: Digital kompetanse i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Tittelen på denne bacheloroppgaven er Fra snipp og snapp til web og wap!: Digital kompetanse i barnehagen. Problemstillingen det er jobbet med er I hvilken grad er de digitale verktøyene integrert i barnehagen. I denne ... -
Fra student til barnehagelærer
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke forventninger har barnehagen til en nyutdannet barnehagelærer, og hvordan møter man disse forventningene? -
Fra student til lederskap.
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan utvikles identitet hos barnehagelæreren som blir leder for første gang? -
Fra ulikhet til forståelse : pedagogisk arbeid med musikk og kulturelt mangfold
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk arbeid med musikk bidra til synliggjøring av kulturelt mangfold? -
Fra utrygg til trygg tilknytning: på hvilken måte arbeider barnehagelærere med å skape trygg tilknytning til barn som lever i utsatte livssituasjoner?
(Bachelor thesis, 2020)«Alle barn fortjener en god start. Barn og unge skal oppleve å lære, leke, utvikle seg og mestre. Trygge rammer er viktig. Trygge barn som trives, lærer bedre.», slik starter stortingsmelding 6 (Kunnskapsdepartementet [KD], ... -
Fremtidens kosthold i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke synspunkter og erfaringer har ansatte i barnehagen om vegetarisk mat? -
Frilek og organiserte aktiviteter i barnehagens utetid
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med studien «Frilek og organiserte aktiviteter i barnehagens utetid» er å se på hvordan barna trives når de får leke fritt og under organiserte aktiviteter, og finne ut hva barna foretrekker. Min problemstilling ...