Blar i Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning på tittel
Viser treff 388-407 av 1143
-
Fra student til barnehagelærer
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hvilke forventninger har barnehagen til en nyutdannet barnehagelærer, og hvordan møter man disse forventningene? -
Fra student til lederskap.
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan utvikles identitet hos barnehagelæreren som blir leder for første gang? -
Fra ulikhet til forståelse : pedagogisk arbeid med musikk og kulturelt mangfold
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk arbeid med musikk bidra til synliggjøring av kulturelt mangfold? -
Fra utrygg til trygg tilknytning: på hvilken måte arbeider barnehagelærere med å skape trygg tilknytning til barn som lever i utsatte livssituasjoner?
(Bachelor thesis, 2020)«Alle barn fortjener en god start. Barn og unge skal oppleve å lære, leke, utvikle seg og mestre. Trygge rammer er viktig. Trygge barn som trives, lærer bedre.», slik starter stortingsmelding 6 (Kunnskapsdepartementet [KD], ... -
Fremtidens kosthold i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke synspunkter og erfaringer har ansatte i barnehagen om vegetarisk mat? -
Frilek og organiserte aktiviteter i barnehagens utetid
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med studien «Frilek og organiserte aktiviteter i barnehagens utetid» er å se på hvordan barna trives når de får leke fritt og under organiserte aktiviteter, og finne ut hva barna foretrekker. Min problemstilling ... -
Friluftsliv og barns selvstendighet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Legger friluftsavdelinger mer til rette for utvikling av selvstendighet, uavhengighet og hensyn enn ordinære avdelinger? -
Friluftsliv som støttende faktor i barns relasjoner
(Bachelor thesis, 2023)Gjennom barnehagelærerutdanningen med spesialisering innenfor natur og friluftsliv har jeg tilbragt mye tid i naturen. Eksempler på det er turer i marka, dager på ski, vandring i Trollheimen og utforskning av nærområdet i ... -
From interactivity to intra-activity in performing arts for children.
(Journal article, 2022)This essay introduces dilemmas and experiences of making interactive theatre for children based on findings from the SceSam Project. This artistic research project bridged artistic practice and theoretical perspectives on ... -
Fysisk aktivitet i barnehagens innemiljø
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan tilrettelegger og utnytter personalet det fysiske innemiljøet i forhold til fysisk aktivitet? -
Fysisk aktivitet i uteområde
(Bachelor thesis, 2022)Jeg valgte temaet fysisk aktivitet på grunn av at gjennom mine tre år på Dronning Mauds Minne høyskole, er dette emnet jeg hadde størst interesse for. Her har vi lært om hvordan vi kan legge til rette for fysisk aktivitet ... -
Fysisk aktivitet og fellesskapsfølelse i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023)I min bacheloroppgave har jeg valgt temaet fysisk aktivitet og fellesskapsfølelse. Den personlige begrunnelsen for valg baserer seg blant annet på egen barndom, og betydningen av fysisk aktivitet og fellesskap. Selv har ... -
Fysisk aktivitet og motorisk utvikling
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan legges det til rette for fysisk aktivitet på en småbarnsavdeling med tanke på barnas motoriske utvikling? -
Fysisk aktivitet pa sma barnsavdeling
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling:Hvordan legger barnehagen til rette for fysisk aktivitet innendørs på småbarnsavdeling? -
Fysisk aktivitet som fremmer god psykisk og fysisk helse: en bacheloroppgave som omhandler barnehagelæreren som tilrettelegger for fysisk aktiviet
(Bachelor thesis, 2020)For barn i dag er fysisk aktivitet en stor del av hverdagen for de fleste. Barn som går i norske barnehager i dag tilbringer store deler av dagen sin i barnehagen. Det er viktig at alle barn i løpet av dagen får utløp for ... -
Fysisk form hos barn i naturbarnehager og ordinære barnehager
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er den fysiske formen hos barn i naturbarnehage kontra barn i ordinære barnehager? -
Fysisk lek og inkludering i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020)Oppgavens tema ble valgt på bakgrunn av praksisperioden jeg gjennomførte på mitt siste studieår i bachelorgraden på Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærere. Denne praksisperioden gjennomførte jeg i Lisboa i ... -
Følelser, som inngang til god psykisk helse
(Bachelor thesis, 2022)Verdensdagen for psykisk helse og deres nettside var det som ga meg inspirasjon til det denne bacheloroppgaven skal baseres på. På nettsiden fant jeg tilgjengelig materiale for barnehagen, og videre ressursen som er mitt ... -
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
(Research report, 2019)Dette er den fjerde rapporten fra følgeevalueringen av strategien Kompetanse for fremtidens barnehage, med Utdanningsdirektoratet som oppdragsgiver. Rapporten tar for seg to tema: Innholdet i utdanningen Lederutdanning for ...