Browsing Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning by Title
Now showing items 396-415 of 1143
-
From interactivity to intra-activity in performing arts for children.
(Journal article, 2022)This essay introduces dilemmas and experiences of making interactive theatre for children based on findings from the SceSam Project. This artistic research project bridged artistic practice and theoretical perspectives on ... -
Fysisk aktivitet i barnehagens innemiljø
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan tilrettelegger og utnytter personalet det fysiske innemiljøet i forhold til fysisk aktivitet? -
Fysisk aktivitet i uteområde
(Bachelor thesis, 2022)Jeg valgte temaet fysisk aktivitet på grunn av at gjennom mine tre år på Dronning Mauds Minne høyskole, er dette emnet jeg hadde størst interesse for. Her har vi lært om hvordan vi kan legge til rette for fysisk aktivitet ... -
Fysisk aktivitet og fellesskapsfølelse i barnehagen
(Bachelor thesis, 2023)I min bacheloroppgave har jeg valgt temaet fysisk aktivitet og fellesskapsfølelse. Den personlige begrunnelsen for valg baserer seg blant annet på egen barndom, og betydningen av fysisk aktivitet og fellesskap. Selv har ... -
Fysisk aktivitet og motorisk utvikling
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan legges det til rette for fysisk aktivitet på en småbarnsavdeling med tanke på barnas motoriske utvikling? -
Fysisk aktivitet pa sma barnsavdeling
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling:Hvordan legger barnehagen til rette for fysisk aktivitet innendørs på småbarnsavdeling? -
Fysisk aktivitet som fremmer god psykisk og fysisk helse: en bacheloroppgave som omhandler barnehagelæreren som tilrettelegger for fysisk aktiviet
(Bachelor thesis, 2020)For barn i dag er fysisk aktivitet en stor del av hverdagen for de fleste. Barn som går i norske barnehager i dag tilbringer store deler av dagen sin i barnehagen. Det er viktig at alle barn i løpet av dagen får utløp for ... -
Fysisk form hos barn i naturbarnehager og ordinære barnehager
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er den fysiske formen hos barn i naturbarnehage kontra barn i ordinære barnehager? -
Fysisk lek og inkludering i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020)Oppgavens tema ble valgt på bakgrunn av praksisperioden jeg gjennomførte på mitt siste studieår i bachelorgraden på Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærere. Denne praksisperioden gjennomførte jeg i Lisboa i ... -
Følelser, som inngang til god psykisk helse
(Bachelor thesis, 2022)Verdensdagen for psykisk helse og deres nettside var det som ga meg inspirasjon til det denne bacheloroppgaven skal baseres på. På nettsiden fant jeg tilgjengelig materiale for barnehagen, og videre ressursen som er mitt ... -
Følgeevaluering av kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 4. TFoU-rapport 2019:5.
(Research report, 2019)Dette er den fjerde rapporten fra følgeevalueringen av strategien Kompetanse for fremtidens barnehage, med Utdanningsdirektoratet som oppdragsgiver. Rapporten tar for seg to tema: Innholdet i utdanningen Lederutdanning for ... -
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Delrapport 5. TFoU-rapport 2020:11
(Research report, 2020)Rapporten kartlegger og belyser hvordan barnehageeiere og universitet- og høgskolesektoren forstår og utøver barnehagebasert kompetanseutvikling i et partnerskap. Casefylkene har ulike utgangspunkt med tanke på geografi, ... -
Følgeevaluering av Kompetanse for fremtidens barnehage. Oppsummeringsrapport
(Research report, 2021)Strategien Kompetanse for fremtidens barnehage er et sentralt virkemiddel for å støtte implementering av rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, og har et mål om å sikre barn et barnehagetilbud av høy kvalitet. ... -
Før, under og etter: En konsert med barns medvirkning i fokus
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan skape en god konsert med fokus på barns medvirkning? -
Førskolebarns multimodale praksiser forstått som tidlig literacy
(Bachelor thesis, 2022)For å kunne undersøke det ovennevnte samspillet mellom tegningene og fortellingene har jeg kommet fram til følgende problemstilling: Hvordan kan barns multimodale praksiser forstås som tidlig literacy? Problemstillingen ... -
Førskolelærerens foreldresamarbeid med tidligere rusavhengige
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagen med foreldresamarbeidet når de har foreldre på sin småbarnsavdeling som er tidligere rusavhengige? -
Førskulelæraren – ein ressurs i skulen?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Korleis kan førskulelæraren vere ein ressurs i forhold til dei yngste barna i skulen? -
Førstegangsledelse : fra student til pedagogisk leder
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan en nyutdannet barnehagelærer som går rett inn som pedagogisk leder utvikle sin yrkesidentitet og lederrolle? -
Førstegangsledelse i barnehagen : utfordringer i rollen som ny pedagogisk leder
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan opplever nyutdannede pedagogiske ledere første året i barnehagen?