dc.contributor.advisor | Rystad, Pål | |
dc.contributor.advisor | Bjørgen, Kathrine | |
dc.contributor.author | Ringen, Tor Anders | |
dc.date.accessioned | 2024-08-11T19:43:52Z | |
dc.date.available | 2024-08-11T19:43:52Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3145677 | |
dc.description.abstract | Jeg har opplevd variasjoner i hvordan personalet, men også det fysiske miljøet innendørs, legger opp til barns fysiske aktivitet. Jeg har også opplevd variasjoner i både lengde og innhold av utetiden om vinteren. I Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver, heretter omtalt som rammeplanen, står det at barnehagen skal gi barna muligheter for allsidige bevegelseserfaringer, inne og ute, året rundt (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 49).
Når det i januar 2024 skrives om barnehagebarn i Kautokeino som sendes ut i 43 minusgrader gjør det meg enda mer nysgjerrig på å utforske problemstillingen (Bakken, 2024):
Hvilke utfordringer og muligheter ser barnehagelærere i to ulike barnehager knyttet til fysisk aktivitet med en småbarnsavdeling om vinteren? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Fysisk aktivitet for de yngste barna om vinteren | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke utfordringer og muligheter ser barnehagelærere i to ulike barnehager knyttet til fysisk aktivitet med en småbarnsavdeling om vinteren? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Tor Anders Ringen | en_US |