Show simple item record

dc.contributor.advisorRystad, Pål
dc.contributor.advisorBjørgen, Kathrine
dc.contributor.authorRingen, Tor Anders
dc.date.accessioned2024-08-11T19:43:52Z
dc.date.available2024-08-11T19:43:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3145677
dc.description.abstractJeg har opplevd variasjoner i hvordan personalet, men også det fysiske miljøet innendørs, legger opp til barns fysiske aktivitet. Jeg har også opplevd variasjoner i både lengde og innhold av utetiden om vinteren. I Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver, heretter omtalt som rammeplanen, står det at barnehagen skal gi barna muligheter for allsidige bevegelseserfaringer, inne og ute, året rundt (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 49). Når det i januar 2024 skrives om barnehagebarn i Kautokeino som sendes ut i 43 minusgrader gjør det meg enda mer nysgjerrig på å utforske problemstillingen (Bakken, 2024): Hvilke utfordringer og muligheter ser barnehagelærere i to ulike barnehager knyttet til fysisk aktivitet med en småbarnsavdeling om vinteren?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFysisk aktivitet for de yngste barna om vinterenen_US
dc.title.alternativeHvilke utfordringer og muligheter ser barnehagelærere i to ulike barnehager knyttet til fysisk aktivitet med en småbarnsavdeling om vinteren?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderTor Anders Ringenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal