Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKleiven, Andrine
dc.date.accessioned2024-08-11T19:13:33Z
dc.date.available2024-08-11T19:13:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3145673
dc.description.abstractI rammeplan for barnehagen, heretter omtalt som rammeplanen, er det påpekt at personalet skal gi barna tilgang til «varierte sanseopplevelser i og utenfor barnehageområdet» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 50). Jeg tolker dette som at sanselige opplevelser er viktige, og at man må bevege seg utenfor barnehagens område for at opplevelsene skal bli varierte. Når jeg tenker tur så tenker jeg også natur. Rammeplanen legger videre vekt på at «Opplevelser og erfaringer i naturen kan fremme forståelse for naturens egenart og barnas vilje til å verne om naturressursene, bevare biologisk mangfold og bidra til bærekraftig utvikling» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 52). Bærekraftig utvikling er et tema som er svært aktuelt. Det er et begrep som er mye brukt av både media og politikere (FN, 2023), og det blir satt fokus på fra tidlig alder. Problemstillingen jeg har utarbeidet er: Hvorfor mener ansatte små barns sanselige utforsking på tur er viktig, og hvordan legger de til rette for dette?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSanselig utforsking på tur med de yngsteen_US
dc.title.alternativeHvorfor mener ansatte små barns sanselige utforsking på tur er viktig, og hvordan legger de til rette for dette?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAndrine Kleivenen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal