dc.contributor.author | Risvik, Emma Karoline | |
dc.date.accessioned | 2024-07-24T17:50:57Z | |
dc.date.available | 2024-07-24T17:50:57Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3143149 | |
dc.description.abstract | I barnehageloven, som er en lov alle barnehager må følge står det at barna skal få utfolde skaperglede, undring og utforskertvang. (Barnehageloven, 2005, § 1). Hvert barnehageår lages det en årsplan som barnehagen skal følge, denne årsplanen tar utgangspunkt i rammeplanen for barnehagen (2017). I rammeplanen blir undring nevnt flere ganger. Det kan derfor sies at undring er en viktig del av barnehagens arbeid. I løpet av studietiden har vi lært mye om undring og hvorfor dette er viktig, likevel føler jeg ikke at det jobbes godt nok med i barnehagen.
Problemstilling:
"Hvilke tanker og forståelse har barnehagelæreren om det undrende barnet? Og på hvilke måter reflekteres dette i pedagogisk praksis?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns undring | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke tanker og forståelse har barnehagelæreren om det undrende barnet? Og på hvilke måter reflekteres dette i pedagogisk praksis? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Emma Karoline Risvik | en_US |