Show simple item record

dc.contributor.authorHumstad-Børresen, Nora Aleksandra
dc.date.accessioned2024-07-17T12:30:01Z
dc.date.available2024-07-17T12:30:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141845
dc.description.abstractFør begynt studie og i løpet av min tid på barnehagelærerutdanningen, har jeg vært vitne til krenkelser i barnehagen. Krenkelser hvor barn er ufine med andre barn, eller verst av alt, hvor voksne krenker barn. Honneth formidler at da vi alle er forskjellige, med ulike livserfaringer, ulike sårbarheter og styrker, vil en ha ulike opplevelser av hva som oppleves krenkende (Honneth et al., 2003, i Nergaard, 2022, s.81). Tematikken blir dermed svært krevende og kompleks. Det jeg definerer som krenkende, trenger nødvendigvis ikke du å definere som krenkende. Likevel er det tenkelig at de fleste har et forhold til begrepet. Tematikken har hatt ulike former for tilstedeværelse i blant annet media, med varierende alvorlighet. Selv om jeg gjennom studieløpet har ervervet meg kunnskap og kompetanse omkring barnehagelærerens rolle i møte med barna, opplever jeg likevel at krenkelser av barn har vært en mindre diskutert tematikk. Hvordan forstår og praktiserer barnehagelærere nulltoleranse for krenkelser av barn i barnehagen?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleNulltoleranse for krenkelser av barnen_US
dc.title.alternativeHvordan forstår og praktiserer barnehagelærere nulltoleranse for krenkelser av barn i barnehagen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderNora Aleksandra Humstad-Børresenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal