dc.contributor.author | Trohaug, Victoria | |
dc.date.accessioned | 2024-07-17T10:26:41Z | |
dc.date.available | 2024-07-17T10:26:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3141815 | |
dc.description.abstract | Gotvassli (2021) fokuserer på ledelse i barnehagesammenheng og påpeker betydningen av lederens rolle, og Ifølge Rammeplanen fra 2017 er det pedagogisk leder som har ansvar for ledelse og veiledning. Som en fremtidig pedagogisk leder er jeg interessert i å undersøke hvordan den pedagogiske lederen opplever vikar – og bemanningssituasjonen i barnehagene og hvilke tiltak de iverksetter for å sikre barns trivsel.
Problemstillingen ble derfor
«Hvordan legger pedagogiske ledere til rette for barns trivsel når de befinner seg i situasjoner preget av ustabil bemanning og hyppig bruk av vikarer?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Bemanningsituasjon i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Pedagogisk leders opplevelse av ustabil bemanning og vikarbruk rundt barns trivsel | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Victoria Trohaug | en_US |