dc.contributor.author | Skogstad, Idun | |
dc.date.accessioned | 2024-07-17T09:48:22Z | |
dc.date.available | 2024-07-17T09:48:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3141808 | |
dc.description.abstract | Målet for mitt prosjekt og mine undersøkelser i forbindelse med bacheloroppgaven, var å avdekke en mulig fremgangsmåte for meg som fremtidig barnehagelærer for kunstfaglige prosesser. I denne sammenhengen har jeg sett på hva en barnehagelærer med kunstfaglig kompetanse kan være, og hvilket forarbeid og kunnskaper som er nødvendige for å tilby barnehagebarn opplevelser med kunst og skapende virksomhet av høy kvalitet. Min intensjon for prosessen med å utføre og skrive en praktisk estetisk bacheloroppgave var et ønske om å gi barn mulighet til å oppleve kunst og kultur, og at denne opplevelsen skulle inspirere til deres egen skapende virksomhet. Dette ble uttrykt i følgende problemstilling:
«Hvordan kan barnehagelæreren tilrettelegge for et kunstmøte som gir barn impulser til egen skapende virksomhet?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns kunstmøte som impuls for skapende virksomhet i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan barnehagelæreren tilrettelegge for et kunstmøte som gir barn impulser til egen skapende virksomhet? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Idun Skogstad | en_US |