dc.contributor.author | Isehaug, Cornelia S. | |
dc.date.accessioned | 2024-07-16T10:31:01Z | |
dc.date.available | 2024-07-16T10:31:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3141464 | |
dc.description.abstract | I rammeplanen for barnehagen er det fastslått at undring skal være en del av barnehagehverdagen. «Undring» og «undre» blir nevnt 13 ganger i rammeplanen. Noen eksempler på dette er at barnehagen skal vise hvordan alle kan lære av hverandre og fremme barnas nysgjerrighet og undring over likheter og forskjeller (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 9), og i barnehagen skal barna få leke og utfolde skaperglede, undring og utforskertrang (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 19).
Med dette som bakgrunn, så hadde jeg veldig lyst å finne ut hva de ansatte i barnehagen egentlig tenker om undring og dens viktighet. Hvordan jobber de ansatte med undring i disse barnehagene? Hva synes de om viktigheten av undring? Derav kom jeg frem til problemstillinga:
«Hvilke erfaringer og tanker har ansatte om det å møte barns undringsspørsmål? Hva tenker de om verdien av å tilrettelegge og støtte barns undring?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns Undring | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke erfaringer og tanker har ansatte om det å møte barns undringsspørsmål? Hva tenker de om verdien av å tilrettelegge og støtte barns undring? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Cornelia S. Isehaug | en_US |