Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIsehaug, Cornelia S.
dc.date.accessioned2024-07-16T10:31:01Z
dc.date.available2024-07-16T10:31:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141464
dc.description.abstractI rammeplanen for barnehagen er det fastslått at undring skal være en del av barnehagehverdagen. «Undring» og «undre» blir nevnt 13 ganger i rammeplanen. Noen eksempler på dette er at barnehagen skal vise hvordan alle kan lære av hverandre og fremme barnas nysgjerrighet og undring over likheter og forskjeller (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 9), og i barnehagen skal barna få leke og utfolde skaperglede, undring og utforskertrang (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 19). Med dette som bakgrunn, så hadde jeg veldig lyst å finne ut hva de ansatte i barnehagen egentlig tenker om undring og dens viktighet. Hvordan jobber de ansatte med undring i disse barnehagene? Hva synes de om viktigheten av undring? Derav kom jeg frem til problemstillinga: «Hvilke erfaringer og tanker har ansatte om det å møte barns undringsspørsmål? Hva tenker de om verdien av å tilrettelegge og støtte barns undring?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns Undringen_US
dc.title.alternativeHvilke erfaringer og tanker har ansatte om det å møte barns undringsspørsmål? Hva tenker de om verdien av å tilrettelegge og støtte barns undring?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCornelia S. Isehaugen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal