Show simple item record

dc.contributor.authorIsehaug, Cornelia S.
dc.date.accessioned2024-07-16T10:31:01Z
dc.date.available2024-07-16T10:31:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141464
dc.description.abstractI rammeplanen for barnehagen er det fastslått at undring skal være en del av barnehagehverdagen. «Undring» og «undre» blir nevnt 13 ganger i rammeplanen. Noen eksempler på dette er at barnehagen skal vise hvordan alle kan lære av hverandre og fremme barnas nysgjerrighet og undring over likheter og forskjeller (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 9), og i barnehagen skal barna få leke og utfolde skaperglede, undring og utforskertrang (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 19). Med dette som bakgrunn, så hadde jeg veldig lyst å finne ut hva de ansatte i barnehagen egentlig tenker om undring og dens viktighet. Hvordan jobber de ansatte med undring i disse barnehagene? Hva synes de om viktigheten av undring? Derav kom jeg frem til problemstillinga: «Hvilke erfaringer og tanker har ansatte om det å møte barns undringsspørsmål? Hva tenker de om verdien av å tilrettelegge og støtte barns undring?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns Undringen_US
dc.title.alternativeHvilke erfaringer og tanker har ansatte om det å møte barns undringsspørsmål? Hva tenker de om verdien av å tilrettelegge og støtte barns undring?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCornelia S. Isehaugen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal