dc.contributor.author | Hansen, Anette Kristiansen | |
dc.date.accessioned | 2024-07-16T10:00:03Z | |
dc.date.available | 2024-07-16T10:00:03Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3141460 | |
dc.description.abstract | Romforståelse og koordinasjon er to matematiske begreper som for meg er naturlig å knytte opp mot risikofylt lek. Romforståelse handler om å oppfatte, beskrive og skjønne sammenhenger i våre omgivelser (Nakken & Thiel, 2019, s. 151). Koordinasjon går på dette med kroppsbeherskelse og reagere med hele kroppen på det vi for eksempel ser og hører (Nakken & Thiel, 2019, s. 155). Med bakgrunn i disse antakelsene om at risikofylt lek er knyttet mot matematikken ønsker jeg å se på hva barn får erfare av matematikk i det fysiske innerommet. Derfor ønsker jeg i tillegg å se på:
Hvordan er det fysiske innerommet tilrettelagt for barns erfaringer innenfor matematikk? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns risikolek og erfaring med matematikk | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke muligheter har barn til å drive med risikolek i barnehagens inneområde? Hvordan er det fysiske rommet tilrettelagt for barns erfaringer innenfor matematikk? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Anette Kristiansen Hansen | en_US |