Show simple item record

dc.contributor.authorHansen, Anette Kristiansen
dc.date.accessioned2024-07-16T10:00:03Z
dc.date.available2024-07-16T10:00:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141460
dc.description.abstractRomforståelse og koordinasjon er to matematiske begreper som for meg er naturlig å knytte opp mot risikofylt lek. Romforståelse handler om å oppfatte, beskrive og skjønne sammenhenger i våre omgivelser (Nakken & Thiel, 2019, s. 151). Koordinasjon går på dette med kroppsbeherskelse og reagere med hele kroppen på det vi for eksempel ser og hører (Nakken & Thiel, 2019, s. 155). Med bakgrunn i disse antakelsene om at risikofylt lek er knyttet mot matematikken ønsker jeg å se på hva barn får erfare av matematikk i det fysiske innerommet. Derfor ønsker jeg i tillegg å se på: Hvordan er det fysiske innerommet tilrettelagt for barns erfaringer innenfor matematikk?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns risikolek og erfaring med matematikken_US
dc.title.alternativeHvilke muligheter har barn til å drive med risikolek i barnehagens inneområde? Hvordan er det fysiske rommet tilrettelagt for barns erfaringer innenfor matematikk?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAnette Kristiansen Hansenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal