dc.contributor.advisor | Pehrson, Marianne | |
dc.contributor.advisor | Stordal, Gjertrud | |
dc.contributor.author | Aly, Mahmoud | |
dc.date.accessioned | 2024-07-15T11:42:45Z | |
dc.date.available | 2024-07-15T11:42:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3141255 | |
dc.description.abstract | Denne problemstillingen tar sikte på å utforske «Hvordan påvirker bruk av eventyr fra ulike land og kulturer i barnehagen barns kulturelle bevissthet og interkulturelle kompetanse i et flerkulturelt samfunn?». Thagaard (2021) fremhever at en klar og veldefinert problemstilling er essensiell for å gi forskningsprosjektet en tydelig retning (s. 46). Videre argumenterer Thagaard for at problemstillingen må begrunnes med faglige kriterier, ved å knytte den til relevant forskning og perspektiver som er relevante for prosjektet (2021, s. 47). Med dette som utgangspunkt, vil oppgaven undersøke hvordan eventyr kan stimulere barns kreativitet og oppfordre til utforskning av nye ideer. Samtidig vil den se på hvordan integrering av ulike kulturelle perspektiver i barnehagens læringsmiljø bidrar til å utvikle barns kulturelle bevissthet og interkulturelle ferdigheter. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Bruk av eventyr fra ulike land og kulturer i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan påvirker bruk av eventyr fra ulike land og kulturer i barnehagen barns kulturelle bevissthet og interkulturell kompetanse i et flerkulturelt samfunn? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Mahmoud Aly | en_US |