Show simple item record

dc.contributor.advisorPehrson, Marianne
dc.contributor.advisorStordal, Gjertrud
dc.contributor.authorAly, Mahmoud
dc.date.accessioned2024-07-15T11:42:45Z
dc.date.available2024-07-15T11:42:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141255
dc.description.abstractDenne problemstillingen tar sikte på å utforske «Hvordan påvirker bruk av eventyr fra ulike land og kulturer i barnehagen barns kulturelle bevissthet og interkulturelle kompetanse i et flerkulturelt samfunn?». Thagaard (2021) fremhever at en klar og veldefinert problemstilling er essensiell for å gi forskningsprosjektet en tydelig retning (s. 46). Videre argumenterer Thagaard for at problemstillingen må begrunnes med faglige kriterier, ved å knytte den til relevant forskning og perspektiver som er relevante for prosjektet (2021, s. 47). Med dette som utgangspunkt, vil oppgaven undersøke hvordan eventyr kan stimulere barns kreativitet og oppfordre til utforskning av nye ideer. Samtidig vil den se på hvordan integrering av ulike kulturelle perspektiver i barnehagens læringsmiljø bidrar til å utvikle barns kulturelle bevissthet og interkulturelle ferdigheter.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBruk av eventyr fra ulike land og kulturer i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvordan påvirker bruk av eventyr fra ulike land og kulturer i barnehagen barns kulturelle bevissthet og interkulturell kompetanse i et flerkulturelt samfunn?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderMahmoud Alyen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal