dc.contributor.author | Albertsen, Natalie | |
dc.date.accessioned | 2024-07-15T11:21:25Z | |
dc.date.available | 2024-07-15T11:21:25Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3141252 | |
dc.description.abstract | I løpet av disse tre årene, har jeg vært i praksis i ulike barnehager. I løpet av disse praksisperiodene, har jeg flere ganger observert at barnehageansatte synes det er utfordrende å ta kontakt med flerkulturelle foreldre. Etter samtaler om hva som var utfordrende, var det flere som påpekte at de synes det er skummelt å måtte snakke engelsk. Noen la også vekt på at det var utfordrende å samarbeide med flerkulturelle foreldre, fordi de kanskje har en annen oppfatning av hva som er rett og galt. Jeg ønsket derfor å forske på hvordan man kan bedre relasjonen, kommunikasjonen og samarbeidet mellom barnehagene og flerkulturelle foreldre. Ut fra dette kom jeg opp med problemstillingen:
«Hvordan kan ansatte i barnehagen bygge gode relasjoner med flerkulturelle foreldre?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Flerkulturelt foreldresamarbeid | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan ansatte i barnehagen bygge gode relasjoner med flerkulturelle foreldre? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Natalie Albertsen | en_US |