dc.contributor.advisor | Nguyen, Thomas | |
dc.contributor.author | Vatsvåg, Ådne johann | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T13:35:34Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T13:35:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3140603 | |
dc.description.abstract | Et spørsmål som det over har flere aspekter ved seg og kan angripes på mange måter. Istedenfor å ta for meg et spørsmål som dekker alle aspekter ved spørsmålet har jeg i denne oppgaven heller valgt å fokusere på barnas opplevelser av tradisjonelt sett trist og glad musikk. Med bakgrunn i observasjonen fra dataen til Hagen og Haukenes (2017) har jeg valgt å begrense meg til noen musikalske grunnelementer: toneart og akkorder, med fokus på å utforske hvordan disse elementene kan påvirke barns opplevelse av musikk i barnehagemiljøet.
Problemstillingen jeg har endt opp med er:
«Hvordan opplever 5-6 åringer glad og trist musikk?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns opplevelser av musikkens følelsesuttrykk | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan opplever 5-6-åringer glad og trist musikk | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ådne Johann Vatsvåg | en_US |