dc.contributor.author | Juul-Røstum, Lene | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T12:09:03Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T12:09:03Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3140582 | |
dc.description.abstract | Ut ifra min førforståelse ble valget av tema og problemstilling ganske enkelt når jeg først begynte å reflektere rundt mine egne erfaringer fra barndommen. Det jeg ville vite mer om var hvordan jeg som fremtidig barnehagelærer kunne bli mer bevisst min egen definisjonsmakt i møte med barns erfaringer med kjønnsroller i barnehagen. Og kanskje jeg med et bredere syn på kjønnsmangfold, lettere vil klare å skape gode og åpne miljø hvor barn kan oppleve rom og mulighet til å selv skape definisjoner for hva som er typisk for dem, uavhengig av hvilket biologisk kjønn de har, hvilke kjønnsroller de er forespeilet å passe inn i, og uten at sosiale definisjon av kjønn vil påvirke deres tanker i alt for stor grad vedrørende hva de kan eller ikke kan gjøre eller få til. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Personalets definisjonsmakt i møte med barns kjønn | en_US |
dc.title.alternative | Hvilke erfaringer har barnehagelærer med personalets bevisste og ubevisste påvirkning av barns forståelse av egne og andres kjønnsroller? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Lene Juul-Røstum | en_US |