Show simple item record

dc.contributor.authorJuul-Røstum, Lene
dc.date.accessioned2024-07-12T12:09:03Z
dc.date.available2024-07-12T12:09:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3140582
dc.description.abstractUt ifra min førforståelse ble valget av tema og problemstilling ganske enkelt når jeg først begynte å reflektere rundt mine egne erfaringer fra barndommen. Det jeg ville vite mer om var hvordan jeg som fremtidig barnehagelærer kunne bli mer bevisst min egen definisjonsmakt i møte med barns erfaringer med kjønnsroller i barnehagen. Og kanskje jeg med et bredere syn på kjønnsmangfold, lettere vil klare å skape gode og åpne miljø hvor barn kan oppleve rom og mulighet til å selv skape definisjoner for hva som er typisk for dem, uavhengig av hvilket biologisk kjønn de har, hvilke kjønnsroller de er forespeilet å passe inn i, og uten at sosiale definisjon av kjønn vil påvirke deres tanker i alt for stor grad vedrørende hva de kan eller ikke kan gjøre eller få til.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePersonalets definisjonsmakt i møte med barns kjønnen_US
dc.title.alternativeHvilke erfaringer har barnehagelærer med personalets bevisste og ubevisste påvirkning av barns forståelse av egne og andres kjønnsroller?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderLene Juul-Røstumen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal