Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWågan, Hanna Sagnes
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T11:24:49Z
dc.date.available2023-10-17T11:24:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096994
dc.description.abstractOppstart i barnehagen er ofte den første store overgangen i barns liv, fra å være hjemme med foresatte til å begynne i barnehagen med ukjente. I rammeplanen står det at «Når barnet begynner i barnehagen, skal personalet sørge for tett oppfølgning den første tiden slik at barnet kan oppleve tilhørighet og trygghet til å leke, utforske og lære» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.33). I lys av tilvenningsperioden er det flere perspektiver å belyse arbeidet fra. Er det lengden på tilvenningsperioden som er avgjørende for god kvalitet? Jeg ønsker å forstå mer og løfte fram barnets perspektiv og har derfor formulert min problemstilling på følgelig måte: På hvilke måter ivaretar barnehagelæreren de yngste barnas behov for trygg tilknytning under tilvenningsperioden? Jeg kom opp med denne problemstillingen fordi jeg funderte på teoretisk forankring om barnet er i stand til å bli trygt tilknyttet etter 3-dager. Derfor valgte jeg å skrive og lære mer om tilknytning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLivsmestring hos de yngste – Tilvenning i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Wågan, H.S.en_US
dc.source.pagenumber36.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal