Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSande, Gine Røen
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T08:35:51Z
dc.date.available2023-10-17T08:35:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096892
dc.description.abstractDet finnes utallige teorier om akkurat dette med rom og kreativitet, og i rammeplanen (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 50) står det at barn skal ha tilgang til rom som støtter deres lekende og estetiske uttrykksformer, hvor barn kan ta i bruk fantasi, kreativ tenkning og skaperglede. Gjennom studietiden har jeg fått erfart hvordan rommet påvirker barnas fantasi og kreativitet, og hvordan vi som voksne kan påvirke hva og hvordan barn leker og undrer seg over bare ved å påvirke de rommene barna har tilgang på. Disse erfaringene ble avgjørende for valg av tema i min bacheloroppgave. Jeg har i denne oppgaven observert to barn i to ulike rom hvor formålet var å finne ut hvordan disse rommene påvirket barnas lek og undring. Problemstillingen: På hvilken måte kan barnehagelærerens utforming av barnehagens innerom påvirke treåringers lek og undring, og hvilken betydning har det for pedagogens pedagogiske praksis?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarnehagens rom som undrings- og lekearenaen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Sande, G.R.en_US
dc.source.pagenumber31.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal