Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjørkhaug, Cecilie
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T08:13:15Z
dc.date.available2023-10-17T08:13:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096881
dc.description.abstractRammeplanen for barnehagen skriver «Personalet skal bidra til at barna får felles erfaringer som grunnlag for lek og legge til rette for utvikling av leketemaer» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 15). Fra mine observasjoner fra praksis har jeg opplevd et barn har strevet for å komme seg inn i lek med andre, da han ikke hadde kjennskap til filmen de andre guttene brukte som utgangspunkt til lek. Det er viktig å gi barna opplevelser som kan gi felles referanser, slik at det blir lettere for barn å delta i lek med andre. «Felleserfaringene som lesingen gir, kan raskt skape forutsetninger for samforståelse, skape forutsetninger for fellesskap gjennom lek» (Kristoffersen, 2015, s. 53). Dette sammenfatter tematikken jeg har valgt for bacheloroppgaven. På bakgrunn av det her har jeg valgt følgende problemstilling: Hvordan kan bruk av fortelling i samlingsstund bidra til å skape fellesskapsfølelse hos barn?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleFellesskapsfølelse i samlingsstunden_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Bjørkhaug, C.en_US
dc.source.pagenumber34.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal