Show simple item record

dc.contributor.authorHansen, Thea Agnete Arnøy
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T08:00:07Z
dc.date.available2023-10-17T08:00:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096875
dc.description.abstractRammeplanen for barnehagen (2017) sier at personalet i barnehagen skal «være lyttende og oppmerksomme på barnas ulike kulturelle uttrykk, vise respekt for deres ytringsformer og fremme lyst til å gå videre i utforskning av de estetiske områdene» (Kunnskapsdepartementet, 2017). Jeg ønsker dermed å se nærmere på hvordan barnehagelæreren arbeider med å la barnas innspill og engasjement komme fram i en samlingsstund. Da litt om hvordan barnehagelæreren bruker improvisasjon og hvor trygg barnehagelæreren er i sin rolle. På bakgrunn av dette har jeg formulert denne problemstillingen: Hvordan kan barnehagelæreren jobbe for å ivareta barns medvirkning gjennom bruk av improvisasjon i samlingsstund? Denne problemstillingen skal jeg prøve å finne svar på gjennom felt-observasjon i barnehagen og en temaanalyse av datamaterialet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleImprovisasjon og medvirkning i samlingsstunden_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Hansen, T.A.A.en_US
dc.source.pagenumber30.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal