dc.contributor.author | Hansen, Thea Agnete Arnøy | |
dc.coverage.spatial | Norway, Trondheim. | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-17T08:00:07Z | |
dc.date.available | 2023-10-17T08:00:07Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3096875 | |
dc.description.abstract | Rammeplanen for barnehagen (2017) sier at personalet i barnehagen skal «være lyttende og oppmerksomme på barnas ulike kulturelle uttrykk, vise respekt for deres ytringsformer og fremme lyst til å gå videre i utforskning av de estetiske områdene» (Kunnskapsdepartementet, 2017). Jeg ønsker dermed å se nærmere på hvordan barnehagelæreren arbeider med å la barnas innspill og engasjement komme fram i en samlingsstund. Da litt om hvordan barnehagelæreren bruker improvisasjon og hvor trygg barnehagelæreren er i sin rolle. På bakgrunn av dette har jeg formulert denne problemstillingen: Hvordan kan barnehagelæreren jobbe for å ivareta barns medvirkning gjennom bruk av improvisasjon i samlingsstund? Denne problemstillingen skal jeg prøve å finne svar på gjennom felt-observasjon i barnehagen og en temaanalyse av datamaterialet. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Improvisasjon og medvirkning i samlingsstund | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | ©2023 Hansen, T.A.A. | en_US |
dc.source.pagenumber | 30. | en_US |