Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHansen, Thea Agnete Arnøy
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T08:00:07Z
dc.date.available2023-10-17T08:00:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096875
dc.description.abstractRammeplanen for barnehagen (2017) sier at personalet i barnehagen skal «være lyttende og oppmerksomme på barnas ulike kulturelle uttrykk, vise respekt for deres ytringsformer og fremme lyst til å gå videre i utforskning av de estetiske områdene» (Kunnskapsdepartementet, 2017). Jeg ønsker dermed å se nærmere på hvordan barnehagelæreren arbeider med å la barnas innspill og engasjement komme fram i en samlingsstund. Da litt om hvordan barnehagelæreren bruker improvisasjon og hvor trygg barnehagelæreren er i sin rolle. På bakgrunn av dette har jeg formulert denne problemstillingen: Hvordan kan barnehagelæreren jobbe for å ivareta barns medvirkning gjennom bruk av improvisasjon i samlingsstund? Denne problemstillingen skal jeg prøve å finne svar på gjennom felt-observasjon i barnehagen og en temaanalyse av datamaterialet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleImprovisasjon og medvirkning i samlingsstunden_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Hansen, T.A.A.en_US
dc.source.pagenumber30.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal