Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKjellevik, Nicolay Langaard
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T07:44:57Z
dc.date.available2023-10-17T07:44:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096859
dc.description.abstractHvordan bruker egentlig personalet musikken i relasjon med barn og i sosiale samspill? Hva innebærer dette for pedagogen? Dette er bare noen av spørsmålene jeg ønsker å undersøke i denne oppgaven. «Motivere barna til å utrykke seg gjennom musikk, dans, drama og annen skapende virksomhet, og gi dem mulighet til å utvikle varierte uttrykksformer.» (Kunnskapsdepartementet, 2017). Så hvordan bruker egentlig personalet musikken for å motivere barnet til å utrykke seg? Retningen å gå for å «svare» på et slikt spørsmål, mener jeg kan handle om å utforske det sosiale samspillet som foregår i voksen/barn-relasjonen i musikken. Ut ifra mine erfaringer, er jeg overbevist om at musikk kan være en unik og særegen metode i relasjonsarbeidet med barn. Og er musikalsk kunnskap eller kompetanse en forutsetning for å skape slike gode samspill med barn? Må du kunne spille ett instrument? Er det ikke nok bare å synge og bruke stemmen? På bakgrunn av slike tanker og erfaringer har jeg kommet fram til problemstillingen: Hvordan arbeider personalet i en musikkbarnehage med musikk, i samspill med de yngste barna?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk og relasjon-barn og voksen i samspillen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Kjellevik, N.L.en_US
dc.source.pagenumber43.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal