Show simple item record

dc.contributor.authorKjellevik, Nicolay Langaard
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T07:44:57Z
dc.date.available2023-10-17T07:44:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096859
dc.description.abstractHvordan bruker egentlig personalet musikken i relasjon med barn og i sosiale samspill? Hva innebærer dette for pedagogen? Dette er bare noen av spørsmålene jeg ønsker å undersøke i denne oppgaven. «Motivere barna til å utrykke seg gjennom musikk, dans, drama og annen skapende virksomhet, og gi dem mulighet til å utvikle varierte uttrykksformer.» (Kunnskapsdepartementet, 2017). Så hvordan bruker egentlig personalet musikken for å motivere barnet til å utrykke seg? Retningen å gå for å «svare» på et slikt spørsmål, mener jeg kan handle om å utforske det sosiale samspillet som foregår i voksen/barn-relasjonen i musikken. Ut ifra mine erfaringer, er jeg overbevist om at musikk kan være en unik og særegen metode i relasjonsarbeidet med barn. Og er musikalsk kunnskap eller kompetanse en forutsetning for å skape slike gode samspill med barn? Må du kunne spille ett instrument? Er det ikke nok bare å synge og bruke stemmen? På bakgrunn av slike tanker og erfaringer har jeg kommet fram til problemstillingen: Hvordan arbeider personalet i en musikkbarnehage med musikk, i samspill med de yngste barna?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk og relasjon-barn og voksen i samspillen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Kjellevik, N.L.en_US
dc.source.pagenumber43.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal