Show simple item record

dc.contributor.authorMocochein, Elena
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-16T11:33:42Z
dc.date.available2023-10-16T11:33:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096717
dc.description.abstractBarnehagen har en viktig rolle i at samfunnet går rundt og har stor påvirkning på barnas utvikling og trivsel. Motiverte medarbeidere kan ha en positiv innvirkning på barns liv, som har ringvirkninger for fellesskapet. Ifølge Lillemyr (2007, s.35) må medarbeiderne være motivert for å bidra til lærende fellesskap og være villige til å utvikle seg selv. Å forstå hva som motiverer barnehageassistenter kan hjelpe oss å fremme en positiv og støttende barnehagekultur for både barn og voksne. Disse anliggendene gjør at temaet motivasjon er både interessant og aktuelt for min fremtidige yrkeskarriere som pedagogisk leder. Derfor velger jeg å utforske dette i min bacheloroppgave. Med dette prosjektet ønsker jeg å bidra til økt innsikt om hvordan en assistentgruppe i barnehagen opplever et motiverende arbeidsmiljø og hvordan pedagogiske ledere kan støtte sine medarbeidere i å opprettholde og øke deres motivasjon. Min problemstilling: Hva motiverer et utvalg av barnehageassistenter i deres daglige arbeid og hvordan kan ledere støtte og fremme disse motivasjonsfaktorene?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMotivasjonsledelse i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Mocochein, E.en_US
dc.source.pagenumber40.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal