Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorÅrset, Toril
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-16T09:54:40Z
dc.date.available2023-10-16T09:54:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096682
dc.description.abstractHvorfor bør barnehagen drive med realfag? Dette er aktiviteter som barna opplever som spennende, meningsfulle og som gir mye glede. Barn er nysgjerrige, og stiller spørsmål og undrer seg over verden som omgir dem. Når barnehagen i tillegg er pålagt å arbeide med realfag gjennom Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver (Utdanningsdirektoratet, 2017) må det legges til rette for at barn og voksne aktivt kan jobbe med realfag. Det er ikke så ofte jeg har opplevd at det jobbes målrettet med realfag sammen med ett- og toåringene. Det kan være lett å tenke at realfag ikke passer for de yngste barna i barnehagen, og det finnes dessuten lite litteratur om realfagsdidaktikk for denne aldersgruppen. Dette er grunnen til at jeg har valgt å fokusere på ett- og toåringene. På bakgrunn av dette har jeg i denne oppgaven jobbet med følgende problemstilling og forskningsspørsmål: Problemstilling: På sporet av realfagsdidaktikk for de yngste barna i barnehagen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePå sporet av realfagsdidaktikk for de yngste barna i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Årset, T.en_US
dc.source.pagenumber34.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal