Show simple item record

dc.contributor.authorBagøien, Maria Filippa Strandberg
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-16T09:37:15Z
dc.date.available2023-10-16T09:37:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096678
dc.description.abstractVi lever i et mangfoldig samfunn som er preget av ulikheter innen kultur, etnisitet, religion og språk. Mangfoldet kan føre til utfordringer og konflikter i samfunnet, men det kan også være en kilde til utvikling og berikelse. I følge Bergsland og Jæger (2022, s. 21) er nøkkelen å finne det interessevekkende i spennet mellom det kjente og det ukjente. Det ukjente, som jeg ville forske nærmere på, er flerspråklige barn i lek. Jeg landet dermed på temaet inkludering av flerspråklige barn i lek. Etter mine praktiske studier har jeg blitt bevisst på at det kan være utfordrende for flerspråklige barn å bli inkludert og delta i lek når språket ikke rekker til. Det vil si når barnet har norsk som andrespråk, noe som kan føre til at det er vanskeligere å forstå eller å gjøre seg forstått. Med utgangspunkt i det nevnte ovenfor, senteres bacheloroppgaven rundt begrepene inkludering, lekemiljø, flerspråklige barn, samhandling og pedagogisk tilrettelegging. Problemstillingen lyder dermed følgende: Hvordan kan lekemiljøet bidra til å fremme inkludering av flerspråklige barn i lek?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleInkludering av flerspråklige barn i leken_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Bagøien, M.F.S.en_US
dc.source.pagenumber44.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal