Show simple item record

dc.contributor.authorGorset, Sivert Bungum
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-13T12:24:03Z
dc.date.available2023-10-13T12:24:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096448
dc.description.abstractJeg så for meg et scenario hvor et barn på rundt fire år som hadde opplevd krig, utrygghet og flukt kom til Norge. Til en barnehage med barnehagelærere og det norske samfunnet. Slike scenarioer er det mange av. Hvordan kan barnehagelæreren da optimalisere oppstarten, utviklingen, språkarbeidet, pedagogikken og tryggheten, slik at barnet kommer inn i barnefellesskapet? Siden «barnefellesskapet» også rommer leken og kanskje er et større begrep, ble problemstillingen for min bachelor-oppgave: Hvordan kan barnehagelæreren optimalisere oppstarten til minoritetsbarn slik at barnet blir inkludert i barnefellesskapet? Denne bacheloroppgaven er bygd opp med tre gjennomgående «temaer». Disse temaene eller kategoriene fant jeg etter at jeg analyserte intervjuene med mine informanter. De tre temaene er «kartlegging og foreldresamarbeid», «språkutvikling» og «barnehagelærerens rolle ved minoritetsbarns oppstart».en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMinoriteters integrering inn i barnefellesskapeten_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Gorset, S.B.en_US
dc.source.pagenumber34.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal