Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLykke, Vilde Årøen
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T13:20:36Z
dc.date.available2023-10-12T13:20:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096168
dc.description.abstractDet har de siste årene skjedd flere store endringer i norske barnehager. Barnehager har gått fra å være et omsorgstilbud til å gå i retning av å være en læringsarena for barn. Omsorg står enda helt sentralt i barnehagen, samtidig som læring, danning og demokrati stadig får en større plass (Jansen, 2016, s. 23). Sammen med praksislærer reflekterte jeg mye over det å være på tur med de yngste barna. Praksislærer og personalet opplevde at det kunne være krevende å skape gode turer for barna i alderen 1-2 år. Gjennom bacheloroppgaven ønsket jeg derfor å undersøke tur med de yngste barna nærmere. I dialog med veiledere kom jeg frem til at jeg ønsket å undersøke hvilke erfaringer pedagogene i barnehagen har med å gi de yngste barna medvirkning på tur. Videre kom vi frem til at jeg skulle legge vekt på barna i alderen 1-2 år. I denne alderen er både motorikk og språk enda under tidlig utvikling, noe som vil påvirke arbeidet med både tur og medvirkning. Sammen med mine veiledere kom jeg frem til problemstillingen: Hvilke erfaringer har pedagogen med å ivareta toddlernes medvirkning på tur?en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÆ blir sett, æ blir hørten_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Lykke, V.Å.en_US
dc.source.pagenumber40.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal