Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBårnes, Gunhild Kyvik
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T11:24:52Z
dc.date.available2023-10-12T11:24:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096068
dc.description.abstractRammeplanen for barnehagen presiserer at barnehagen skal inspirere og legge opp til gode vilkår for variert lek både ute og inne, alene og med andre, barnehagen skal også bidra til at barna opplever glede, vennskap og spenning gjennom lek (Kunnskapsdepartementet, 2018/2017, s. 17) Rammeplanen presiserer videre at barnehagen skal gi barn gode opplevelser ute, til ulike årstider (Kunnskapsdepartementet, 2018/2017, s. 33). Jeg ønsket å se mer på hvordan ansatte i barnehagen kunne tilrettelegger for lek ute om vinteren for ettåringer. Bakgrunnen for det valget var nok at jeg syntes at utelek er viktig og at det må være personalets ansvar å tilrettelegge for at alle barn skal få muligheten til å leke, utforske og lære ute om vinteren. Det er også mye god fysisk trening og utvikling som kan skje i slike miljøer og omgivelser, men da er det viktig med godt personalet i barnehagen. Problemstillingen min ble da: Hvordan jobber personalet med tilrettelegging av lek for ettåringene i utemiljø om vinteren?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLek ute om vinteren med ettåringeren_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Bårnes, G.K.en_US
dc.source.pagenumber37.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal