dc.contributor.author | Carlsson, Alexander Strand | |
dc.coverage.spatial | Norway, Trondheim. | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T11:20:17Z | |
dc.date.available | 2023-10-12T11:20:17Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3096063 | |
dc.description.abstract | I rammeplanen står det barna skal få støtte i å mestre motgang og håndtere utfordringer (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 11), barna skal oppleve ett stimulerende miljø som vektlegger deres lyst til å leke, utforske og mestre (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 22), og personalet skal stimulere barnas evne til å mestre nye ting (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 43).
Jeg ønsket å forske på barns mestring, mestringsfølelsen og mestringsmuligheter som kan oppnås i den fysiske uteleken. Hva betyr mestring for barna? Hvilke fordeler bærer det med seg å kjenne på mestringsfølelsen i den fysiske uteleken? Hvilke konsekvenser kan forekomme barna ved at de ikke opplever mestring i den fysiske uteleken? Hva må til for at barna opplever mestring i den fysiske uteleken og hva er det som står i veien for at barna får muligheten til å oppleve mestring i den fysiske uteleken?
Problemstillingen endte derfor opp slik: Hvilke erfaringer har barnehagelærere på en 3-5 års avdeling med hva som fremmer og hemmer barns muligheter for mestring ved fysisk utelek? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns mestring ved fysisk utelek | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | ©2023 Carlsson, R.A.S. | en_US |
dc.source.pagenumber | 40. | en_US |