Show simple item record

dc.contributor.authorCarlsson, Alexander Strand
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T11:20:17Z
dc.date.available2023-10-12T11:20:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096063
dc.description.abstractI rammeplanen står det barna skal få støtte i å mestre motgang og håndtere utfordringer (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 11), barna skal oppleve ett stimulerende miljø som vektlegger deres lyst til å leke, utforske og mestre (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 22), og personalet skal stimulere barnas evne til å mestre nye ting (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 43). Jeg ønsket å forske på barns mestring, mestringsfølelsen og mestringsmuligheter som kan oppnås i den fysiske uteleken. Hva betyr mestring for barna? Hvilke fordeler bærer det med seg å kjenne på mestringsfølelsen i den fysiske uteleken? Hvilke konsekvenser kan forekomme barna ved at de ikke opplever mestring i den fysiske uteleken? Hva må til for at barna opplever mestring i den fysiske uteleken og hva er det som står i veien for at barna får muligheten til å oppleve mestring i den fysiske uteleken? Problemstillingen endte derfor opp slik: Hvilke erfaringer har barnehagelærere på en 3-5 års avdeling med hva som fremmer og hemmer barns muligheter for mestring ved fysisk utelek?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns mestring ved fysisk uteleken_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Carlsson, R.A.S.en_US
dc.source.pagenumber40.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal