Show simple item record

dc.contributor.authorGarnes, Helene Lund
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T11:09:35Z
dc.date.available2023-10-12T11:09:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096054
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven skal se nærmere på tilrettelegging av turaktiviteter for at barn med definerte særskilte behov også skal oppleve inkludering. I Rammeplan for barnehagen (2017, s. 27), heretter henvist til som rammeplanen, spesifiseres det at barn som mottar særskilt hjelp skal inkluderes i barnehagen og i det allmennpedagogiske tilbudet. Jeg har gjennom oppgaven valgt å fokusere på spesialpedagogens rolle, da på bakgrunn av et voksende engasjement for arbeidet de gjør innenfor det allmennpedagogiske. Temaet dreier seg om spesialpedagogers erfaringer med tilrettelegging for at barna med særskilte behov kan oppleve å være inkludert på tur. Jeg har intervjuet noen spesialpedagoger, og innhentet informasjon om deres arbeid med turaktiviteter. Derfor vil det presiseres at oppgaven er basert kun på et utvalg spesialpedagogers erfaringer med inkludering av barn med særskilte behov på tur. Oppgaven kan dermed ikke tale på vegne av alle spesialpedagoger. Følgende problemstilling ble da formulert: «Hvilke erfaringer har spesialpedagoger i barnehage med å tilrettelegge for inkludering av barn med definerte særskilte behov på turaktiviteter?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePå tur med ALLE barn i barnehagen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Garnes, H.L.en_US
dc.source.pagenumber39.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal