dc.contributor.author | Garnes, Helene Lund | |
dc.coverage.spatial | Norway, Trondheim. | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T11:09:35Z | |
dc.date.available | 2023-10-12T11:09:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3096054 | |
dc.description.abstract | Denne bacheloroppgaven skal se nærmere på tilrettelegging av turaktiviteter for at barn med definerte særskilte behov også skal oppleve inkludering. I Rammeplan for barnehagen (2017, s. 27), heretter henvist til som rammeplanen, spesifiseres det at barn som mottar særskilt hjelp skal inkluderes i barnehagen og i det allmennpedagogiske tilbudet. Jeg har gjennom oppgaven valgt å fokusere på spesialpedagogens rolle, da på bakgrunn av et voksende engasjement for arbeidet de gjør innenfor det allmennpedagogiske.
Temaet dreier seg om spesialpedagogers erfaringer med tilrettelegging for at barna med særskilte behov kan oppleve å være inkludert på tur. Jeg har intervjuet noen spesialpedagoger, og innhentet informasjon om deres arbeid med turaktiviteter. Derfor vil det presiseres at oppgaven er basert kun på et utvalg spesialpedagogers erfaringer med inkludering av barn med særskilte behov på tur. Oppgaven kan dermed ikke tale på vegne av alle spesialpedagoger. Følgende problemstilling ble da formulert: «Hvilke erfaringer har spesialpedagoger i barnehage med å tilrettelegge for inkludering av barn med definerte særskilte behov på turaktiviteter?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | På tur med ALLE barn i barnehagen? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | ©2023 Garnes, H.L. | en_US |
dc.source.pagenumber | 39. | en_US |