Show simple item record

dc.contributor.authorIsdal, Kristin Beate
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-12T11:03:19Z
dc.date.available2023-10-12T11:03:19Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096049
dc.description.abstractI Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, heretter omtalt som RP17, står det at «personalet skal ha et bevisst forhold til at barn kan være utsatt for omsorgssvikt, vold og seksuelle overgrep, og vite hvordan dette kan forebygges og oppdages» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 11). I forbindelse med arbeidet med denne oppgaven, og i lys av hva både RP17 og NOU (2017:12) skriver, kom jeg over ett debattinnlegg skrevet av tre tredje års barnehagelærerstudenter ved Høgskulen på Vestlandet, som aktualiserer bacheloroppgaven og dens relevans. Barnehagelærerstudentene retter kritikk til undervisningen de har mottatt omkring omsorgssvikt. De fremviser de krav som stilles til dem om omsorgssvikt i RP17, som nevnt helt i starten av dette kapitlet, og påpeker at undervisningen ikke har vært av den grad som gjør det mulig å oppfylle kravene som fremvises i RP17 (Hjelle, Stubberud & Tjetland, 2023). På bakgrunn av dette har jeg utarbeidet en problemstilling, og den er som følger: Hvilke forutsetninger opplever nyutdannede barnehagelærere at de har for å møte og arbeide med omsorgssvikt i barnehagen?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleNyutdannet barnehagelærer + omsorgssvikt = ?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Isdal, K.B.en_US
dc.source.pagenumber36.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal