Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorChahboun, Sobh
dc.contributor.advisorJanninger, Linda
dc.contributor.authorSchjem, Alice Brodersen
dc.date.accessioned2023-10-06T14:07:52Z
dc.date.available2023-10-06T14:07:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3095013
dc.description.abstractStudier viser at fagpersoner som har i oppgave å beskytte barn og sikre dem gode oppvekstsvilkår, fortsatt mangler kunnskap, trygghet og handlingskompetanse for å tilrettelegge for at barn får hjelp og støtte til å fortelle om egne opplevelser (Gamst, 2017, s. 26). På studiet har vi hatt temauker om «Til barns beste» der vi lærte om blant annet omsorgssvikt, som forsterket mitt ønske om å lære mer om temaet. Vi fikk en liten innføring i samtaler med barn, men jeg satt igjen med et ønske om å tilegne meg en sterkere kompetanse i et håp om at jeg kan bidra til at dagens barnehager jobber med å utvide personalets kompetanse om hvordan møte et barn som forteller om voldserfaringer i hjemmet. På bakgrunn av dette ble problemstillingen følgende: Hvordan opplever barnehagepersonalet sin egen kompetanse i å samtale med barn som forteller at de blir utsatt for vold i hjemmet?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ samtale med voldsutsatte barn – En kvantitativ undersøkelse om personalets kompetanseen_US
dc.title.alternativeHvordan opplever barnehagepersonalet sin egen kompetanse i å samtale med barn som forteller at de blir utsatt for vold i hjemmet?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAlice Brodersen Schjemen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal