dc.contributor.advisor | Chahboun, Sobh | |
dc.contributor.advisor | Janninger, Linda | |
dc.contributor.author | Schjem, Alice Brodersen | |
dc.date.accessioned | 2023-10-06T14:07:52Z | |
dc.date.available | 2023-10-06T14:07:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3095013 | |
dc.description.abstract | Studier viser at fagpersoner som har i oppgave å beskytte barn og sikre dem gode oppvekstsvilkår, fortsatt mangler kunnskap, trygghet og handlingskompetanse for å tilrettelegge for at barn får hjelp og støtte til å fortelle om egne opplevelser (Gamst, 2017, s. 26). På studiet har vi hatt temauker om «Til barns beste» der vi lærte om blant annet omsorgssvikt, som forsterket mitt ønske om å lære mer om temaet. Vi fikk en liten innføring i samtaler med barn, men jeg satt igjen med et ønske om å tilegne meg en sterkere kompetanse i et håp om at jeg kan bidra til at dagens barnehager jobber med å utvide personalets kompetanse om hvordan møte et barn som forteller om voldserfaringer i hjemmet.
På bakgrunn av dette ble problemstillingen følgende: Hvordan opplever barnehagepersonalet sin egen kompetanse i å samtale med barn som forteller at de blir utsatt for vold i hjemmet? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Å samtale med voldsutsatte barn – En kvantitativ undersøkelse om personalets kompetanse | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan opplever barnehagepersonalet sin egen kompetanse i å samtale med barn som forteller at de blir utsatt for vold i hjemmet? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Alice Brodersen Schjem | en_US |