Show simple item record

dc.contributor.advisorChahboun, Sobh
dc.contributor.advisorJanninger, Linda
dc.contributor.authorSchjem, Alice Brodersen
dc.date.accessioned2023-10-06T14:07:52Z
dc.date.available2023-10-06T14:07:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3095013
dc.description.abstractStudier viser at fagpersoner som har i oppgave å beskytte barn og sikre dem gode oppvekstsvilkår, fortsatt mangler kunnskap, trygghet og handlingskompetanse for å tilrettelegge for at barn får hjelp og støtte til å fortelle om egne opplevelser (Gamst, 2017, s. 26). På studiet har vi hatt temauker om «Til barns beste» der vi lærte om blant annet omsorgssvikt, som forsterket mitt ønske om å lære mer om temaet. Vi fikk en liten innføring i samtaler med barn, men jeg satt igjen med et ønske om å tilegne meg en sterkere kompetanse i et håp om at jeg kan bidra til at dagens barnehager jobber med å utvide personalets kompetanse om hvordan møte et barn som forteller om voldserfaringer i hjemmet. På bakgrunn av dette ble problemstillingen følgende: Hvordan opplever barnehagepersonalet sin egen kompetanse i å samtale med barn som forteller at de blir utsatt for vold i hjemmet?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleÅ samtale med voldsutsatte barn – En kvantitativ undersøkelse om personalets kompetanseen_US
dc.title.alternativeHvordan opplever barnehagepersonalet sin egen kompetanse i å samtale med barn som forteller at de blir utsatt for vold i hjemmet?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAlice Brodersen Schjemen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal