dc.contributor.author | Lilledalen, Ina Graabræk | |
dc.date.accessioned | 2023-10-06T08:23:51Z | |
dc.date.available | 2023-10-06T08:23:51Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3094743 | |
dc.description.abstract | Gjennom barnehagelærer utdanningen får vi noe innsikt og kunnskap i hvordan vi kan ha slike undrende samtaler sammen med barna. Både om hva døden er, men også hva som kan skje etter den. Vi lærer litt om hvordan alt oppleves forskjellig fra menneske til menneske, fra kultur til kultur og religion til religion. Men hvorfor tar vi da ikke med oss denne lille kunnskapen vi har, ut i barnehagen? Er det fordi det er et skummelt og kanskje et vanskelig tema å skulle ta opp? Eller er det bare fordi vi glemmer at det er der. Dette er noe jeg ønsker å finne mere ut av og gå dypere inn i, gjennom min bachelor oppgave. Hvordan kan vi bevisstgjøre et barnehagepersonale om viktigheten av undre seg sammen med barn over vanskelige tema.
På bakgrunn av tematikken min har jeg valgt følgene problemstilling: «Har barnehagelærere nok kompetanse til å undre seg over døden og hva som skjer etter den sammen med barna?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barns undring over døden | en_US |
dc.title.alternative | «Har barnehagelærere nok kompetanse til å undre seg over døden og hva som skjer etter den sammen med barna?» | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Ina Graabræk Lilledalen | en_US |