dc.contributor.author | Førde, Marit Heien | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T13:08:45Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T13:08:45Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3092455 | |
dc.description.abstract | Ofte kan barn som ikke deler samme språk som resten av barnegruppa oppleve å bli ekskludert fra fellesskapet eller usynliggjøres på grunn av manglende forståelse (Kanstad, 2015, s. 122). Etter å ha selv fått en innsikt i hvor vanskelig det kan være å stå på utsiden av fellesskapet på grunn av manglende språklig forståelse, har det blitt viktig for meg å skape en bevissthet rundt hvordan dette kan påvirke barn i norske barnehager.
Problemstillingen jeg har valgt å undersøke nærmere er derfor: “Hvordan arbeider to pedagogiske ledere med å inkludere flerspråklige barn i barnehagens fellesskap?” | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | “For det å ikke forstå språket gjør jo at du ikke kan inkluderes.” | en_US |
dc.title.alternative | En undersøkelse av hvordan to pedagogiske ledere inkluderer flerspråklige barn i barnehagens fellesskap. | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Marit Heien Førde | en_US |